OSOBY SPRAWUJĄCE FUNKCJE I ICH KOMPETENCJE
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej – Iwona Pawlus
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej mieści się w:
Złotoryi przy ul. B. Chrobrego 1
Tel. 76 87 83 429 fax 76 87 83 265
e-mail: mops@zlotoryja.pl
Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Złotoryi kieruje Dyrektor. Dyrektor reprezentuje Ośrodek na zewnątrz, a ponadto:
-
organizuje pracę Ośrodka i sprawuje nadzór nad realizacją zadań przez pracowników;
-
odpowiada za prawidłowe sporządzanie planów dochodów i wydatków oraz za realizację tego planu;
-
zarządza powierzonym majątkiem zgodnie z obowiązującymi przepisami na podstawie upoważnienia udzielonego przez Burmistrza;
-
wykonuje wobec pracowników czynności z zakresu prawa pracy;
-
na podstawie upoważnień udzielonych przez Burmistrza Miasta wydaje decyzje administracyjne w indywidualnych sprawach z zakresu:
-pomocy społecznej (Zarządzenie Nr 0050.151.2017 Burmistrza Miasta Złotoryja z dnia 27.04.2017)
-dodatków mieszkaniowych (Zarządzenie Nr 0050.141.2017 Burmistrza Miasta Złotoryja z dnia 27.04.2017)
-świadczeń rodzinnych (Zarządzenie Nr 0050.137.2017 Burmistrza Miasta Złotoryja z dnia 27.04.2017)
-w sprawach świadczeń z funduszu alimentacyjnego (Zarządzenie Nr 0050.144.2017 Burmistrza Miasta Złotoryja z dnia 27.04.2017)
-potwierdzanie prawa do świadczenia opieki zdrowotnej w trybie ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Zarządzenie nr 0050.162.2017 Burmistrza Miasta Złotoryja z dnia 27.04.2017).
-
na podstawie upoważnienia Burmistrza Miasta Złotoryja podejmuje działania wobec dłużników alimentacyjnych prowadzi postępowania i wydaje w tych sprawach decyzje (Zarządzenie Nr 0050.145.2017 Burmistrza Miasta Złotoryja z dnia 27.04.2017).
-
na podstawie upoważnienia udzielonego przez Burmistrza Miasta Złotoryja przekazuje informacje gospodarcze do Biur Informacji Gospodarczej zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Zarządzenie Nr 0050.146.2017 Burmistrza Miasta Złotoryja z dnia 27.04.2017).
-
na podstawie Uchwały Nr 0007.XXV.141.2012 Rady Miejskiej w Złotoryi z dnia 20.12.2012 prowadzi postępowania w sprawach pomocy materialnej o charakterze socjalnym o których mowa w art. 90c ust. 2 ustawy z dnia 7.09.1991 o systemie oświaty dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Miejskiej Złotoryja.
-
na podstawie upoważnienia Burmistrza Miasta Złotoryja prowadzi postępowania w sprawach z zakresu wspierania rodziny (Zarządzenie Nr 0050.152.2017 Burmistrza Miasta Złotoryja z dnia 27.04.2017).
-
na podstawie upoważnienia Burmistrza Miasta Złotoryja ustanawia rodziny wspierające lub zawiera i rozwiązuje umowy określające zasady zwrotu kosztów związanych z udzielaniem pomocy (Zarządzenie Nr 0050.153.2017 Burmistrza Miasta Złotoryja z dnia 27.04.2017).
-
na podstawie uchwały Nr 0007.XXXV.204.2013 Rady Miejskiej w Złotoryi z dnia 18.12.2013 załatwia indywidualne sprawy z zakresu administracji publicznej - postępowanie i wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących zryczałtowanego dodatku energetycznego.
-
na podstawie upoważnienia Burmistrza Miasta Złotoryja prowadzi postępowania w sprawach zasiłków dla opiekunów i wydawania w tych sprawach decyzji (Zarządzenie Nr 0050.154.2017 z dnia 27.04.2017).
-
na podstawie upoważnienia Burmistrza Miasta Złotoryja realizuje zadania wynikające z ustawy o Karcie Dużej Rodziny (Zarządzenie Nr 0050.149.2017 z dnia 27.04.2017) .
-
na podstawie upoważnienia Burmistrza Miasta Złotoryja prowadzi postępowania w sprawach świadczeń wychowawczycha także wydaje w tych sprawach decyzję (Zarządzenie Nr 0050.136.2017 z dnia 27.04.2017).
-
na podstawie upoważnienia Burmistrza Miasta Złotoryja prowadzi postępowania w sprawach jednorazowego świadczenia z ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem" (Zarządzenie Nr 0050.157.2017 z dnia 27.04.2017).
-
na podstawie upoważnienia Burmistrza Miasta Złotoryja prowadzi postępowania w sprawie świadczenia "Dobry start" (Zarządzenie Nr 0050.121.2018 z dnia 20.06.2018).
Podczas nieobecności dyrektora Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej kieruje Zastępca Dyrektora - w pełnym zakresie zadań, ponosząc odpowiedzialność za ich realizację.
Dyrektor Ośrodka wykonuje swoje funkcje przy pomocy Zastępcy Dyrektora.
Zastępca Dyrektora - nadzoruje działalność komórek organizacyjnych ośrodka zgodnie z podziałem kompetencji ustalonym przez Dyrektora:
nadzór nad pracą Działu Organizacyjno-Administracyjnego, Sekcją Świadczeń Rodzinnych.
Funkcję Głównego Księgowego pełni Pani Danuta Świrska, która ma powierzone obowiązki w zakresie prowadzenia rachunkowości Ośrodka, dokonywania wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych oraz nadzór i koordynację nad pracą Sekcji Finansowo – Księgowej.
Funckję Kierownika Działu Pomocy Środowiskowej pełni Pani Marta Piędel. Do zadań kierownika Działu Pomocy Środowiskowej należy w szczególności organizowanie nadzorowanie i koordynowanie pracy pracowników socjalnych i sekcji świadczeń z zakresu pomocy społecznej.
Funkcję Kierownika Działu Usług Opiekuńczych pełni Pani Agata Kozajda. Do zadań kierownika Działu Usług Opiekuńczych należy organizowanie, nadzorowanie i koordynowanie świadczonych przez opiekunki oraz pielęgniarki zatrudnione w Ośrodku usług opiekuńczych, oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzniami psychicznymi, oraz organizowanie działalności Klubu Seniora.
Funkcję Kierownika Sekcji Świadczeń Rodzinnych pełni Pani Sylwia Maliszewska i jest odpowiedzialna za koordynację i prowadzenie spraw z zakresu świadczeń rodzinnych, pomocy osobom uprawnionym do alimentów oraz prowadzenia postępowań wobec dłużników alimentacyjnych, postępowań w sprawach zasiłków dla opiekunów, postępowań w sprawie świadczeń wychowawczych i postępowań w sprawach jednorazowego świadczenia z ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem" i postępowań w sprawie świadczenia "Dobry start".
Funkcję Kierownika Działu Organizacyjno-Administracyjnego pełni Pani Barbara Dubowska odpowiedzialny jest za koordynację i prawidłowe wykonywanie zadań przez pracowników działu a w szczególności za administrowanie budynkiem oraz mieniem ruchomym, zamówienia publiczne, dodatki mieszkaniowe, zryczałtowane dodatki energetyczne, funkcjonowanie kuchni oraz prowadzenie spraw związanych z pomocą materialną o charakterze socjalnym (stypendia szkolne, zasiłki szkolne) dla uczniów zamieszkujących na terenie Gminy Miejskiej Złotoryja.